התקנת דשא סינטטי

מחפשים שירותי ניקיון ואחזקת מבנים? השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

ניהול ואחזקות מבנים
איכות החיים שלכם היא העסק שלנו!

התקנת דשא סינטטי היא בחירה נפוצה בגינות בניינים ובתים פרטיים. אבל מה חשוב לדעת לפני שבוחרים להתקין דשא סינטטי?
חברת בניינים אחזקות מספקת שירותים מקיפים של ניהול ואחזקת בניינים, כולל תכנון, הקמה ואחזקה של גינות בניינים, על ידי בעלי המקצוע המובילים בתחום.

צרו קשר לקבלת הצעה מותאמת ומידע נוסף ונשמח לעמוד לרשותכם!

תוכן עניינים

התקנת דשא סינטטי - יתרונות וחסרונות

התקנת דשא סינטטי בגינת הבניין יכולה להיראות כמו אופציה אטרקטיבית, למי שמעוניין לצמצם הוצאות תחזוקה, השקיה וטיפול, לכל אורך השנה ולהפחית את כמות החרקים והמזיקים מסביב לבניין.
עם זאת, רבים לא ממש מכירים את המשמעות ארוכת הטווח של התקנת דשא סינטטי, את דרישות התחזוקה של משטח כזה מסביב לבניין ואת החסרונות שלו.
אז איך יודעים אם דשא סינטטי מתאים לגינה שלכם?

חסרונות דשא סינטטי

  • מתחמם בימים חמים עם שמש חזקה
  • סופג ריחות של שתן וצואת בעלי חיים
  • מתבלה עם השנים ואז יש צורך להחליף את כל המשטח
  • יש לנקות אותו באופן תקופתי על ידי סילוק עלים ולכלוך בעזרת מפוח ולאחר מכן על ידי שטיפה להסרת כתמים ונוזלים שונים ולכן אינו חוסך הרבה מים לעומת השקיית דשא טבעי.
  • דשא סינטטי באיכות ירודה עשוי לפלוט ריחות רעים ואף רעלים שונים לתוך הקרקע.

אז איך יודעים אם כדאי לכם להתקין דשא סינטטי בגינה

כדי להחליט אם כדאי להתקין דשא סינטטי, רצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע כמו אדריכלי נוף או גננים מנוסים, שיכולים לקחת בחשבון את מכלול השיקולים - עיצוב, עלויות, תחזוקה והקמה ועוד.

חשוב לבחור את הסוג המתאים של דשא סינטטי ולהתאים את גודל משטח הדשא, צורתו והסוג שלו - לעיצוב הכולל של הגינה - פרחים, עצים, שבילים, אבני מדרך ועוד.

סוגי דשא סינטטי

איכות דשא סינטטי נמדדת בגובה הסיבים ורמת הצפיפות שלהם, אשר לבסוף מתבטאת גם במשקל המרבד.
מרבדים איכותיים יהיו בעלי סיבים ארוכים וצפופים יותר, אך גם רכים יותר - בזכות איכות חומרי הגלם וצורת הסיבים.
עם זאת, יש גם מרבדי דשא סינטטי איכותיים עם סיבים קצרים יחסית.
מומלץ לבחור מרבדים עם תעלות ופתחים לניקוז מים וכן לוודא התקנה מקצועית ואיכותית, שתשמור על ההשקעה שלכם לטווח ארוך ותאפשר ניקוז תקין של המים.

שלבי התקנת דשא סינטטי על אדמה

תהליך התקנת דשא סינטטי הוא שונה בין התקנה על אדמה לעומת רצפת בטון. לקראת התקנת דשא סינטטי על שטח אדמה (בניגוד למשטח בטון) אלה השלבים שיש ליישם:

  1. הכנת השטח - יש לרסס את השטח בקוטל עשבים או לעקור את העשבים מהשורש. לאחר מכן מפזרים שכבת שומשום, לעיתים לאחר הוצאות אדמה עודפת ויישור הקרקע. השלב הבא הוא ניקוי השטח מעצמים לא רצויים ולבסוף תיחום השטח בעזרת תוחמי דשא סינטטי.
  2. יצירת תשתית - פיזור שומשום ומעליו פריסת יריעה גיאוטכנית היא הכנת התשתית המקובלת, אם כי ניתן להשתמש גם בפלריג או יוטה.
  3. פריסת מרבדי הדשא - כדאי לחשב מראש ולתכנן איך רוצים שהגינה תיראה לפני הפריסה. לאחר מכן יש להניח את יריעות הדשא כאשר הסיבים פונים לאותו כיוון ולבסוף לחתוך את השוליים.
  4. הדבקה - אם יש יריעות חופפות או מקבילות, יש להדביק אותן זו לזו כדי שלא יראו רווחים בין היריעות. לאחר מכן ניתן להדביק את המרבד לתשתית.
  5. קיבוע - לאחר ההדבקה יש לקבע את הדשא בעזרת מסמרים מגולוונים. בסוגים מסוימים של דשא יש למלא את המרווחים בעזרת חול סיליקט ולהבריש עד שהחול מחלחל פנימה באופן מלא. לאחר הברשה אינטנסיבית, סיבי הדשא נפתחים ומקבלים מראה טבעי ומלא יותר.


כמה מילים לסיום, התקנת דשא סינטטי יכולה ליצור סביבה אסתטית, מזמינה ונעימה - בתנאי שמבצעים אותה בצורה מקצועית ומדויקת. חברת בניינים אחזקות מספקת במסגרת שירותי ניהול מבנים, גם התקנה מקצועית של דשא סינטטי, בהתאמה אישית לצרכי הדיירים והבניין בעזרת בעלי מקצוע מהמובילים בתחומם. צרו קשר לקבלת הצעה מותאמת ומידע נוסף!

תוכן עניינים

לכל המאמרים

תנאי תשלום נוחים

ניהול בתים משותפים

ניהול בתים משותפים - איך חברה לניהול בניינים יכולה לעזור בניהול בית משותף? ניהול בית

גינון והשקייה עם חברת בניינים

ניהול ועד חיצוני

ניהול ועד חיצוני - למה צריך ניהול ועד חיצוני ובמה זה עוזר? ניהול בנייני מגורים

רוצים לקבל יותר פרטים ? צרו קשר

עקבו אחרינו

תרגישו את ההבדל כבר בשיחה הראשונה.
המומחיות שלנו השקט שלכם

לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ