מערכות מים בבניין

מחפשים שירותי ניקיון ואחזקת מבנים? השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

ניהול ואחזקות מבנים
איכות החיים שלכם היא העסק שלנו!

חברת בניינים אחזקות וניהול מבנים מספקת שירותי ניהול מקיפים ומקצועיים, כולל בקרה ותחזוקה של מערכות מים בבניין. בדגש על שירות מקצועי, בגישה חדשנית ושקיפות מלאה מול הלקוח, אנו מעניקים ללקוחותינו מעטפת שירותים לשיפור ושימור איכות חיים גבוהה בבניין.

צרו קשר לקבלת מידע נוסף והצעה מותאמת!

סוגי מערכות מים בבניין

מערכות מים בבניין כוללות שילוב של מערכת אספקת מי שתיה ורחצה, ניקוז וביוב, ניקוז מי גשם מהגג והמרפסות, מי קולחין, מערכת השקיה של הגינת וכן חיבור למערכות המים העירוניות.

לכן מדובר על מערך מורכב של צינורות, מקורות אספקת מים שונים ואמצעים שונים לניקוז ופינוי מים מזוהמים או מצבורים של מי גשמים.

זוהי מערכת שחייבת לפעול באופן תקין ושוטף, כדי להגן על המבנה מפני נזקי מים במקרה של פיצוץ בצינור, או סתימה במערכת הניקוז וכן כדי לאפשר זרימה שוטפת ותקינה של מים לכל צרכי הבניין והדיירים.

מערכת מים

סוגי טיפולים למערכות מים בבניין

לכל אחת ממערכות המים בבניין יש צרכים משלה, תקלות נפוצות מסוגים אחרים וכן שיטות שונות לטיפול, מניעה ותחזוקה. לדוגמה:

ניקוז הגג-

גגות בניינים מצוידים במערכת ניקוז שתפקידה למנוע הצטברות מי גשמים על הגג. הצטברות כזו יכולה לגרום לפגיעה במערכת האיטום של הבניין, חדירת מים לתוך הבניין ופגיעה משמעותית בתשתיות ובאיכות החיים. מערכת הניקוז מורכבת מפתחי מרזב עליונים ותחתונים, מערכת צינורות וכן שיפועים על הגג שתפקידם להזרים את המים לכיוון פתחי המרזבים. מומלץ לבצע בדיקת תקינות שנתית של מערכת זו לפני תחילת כל חורף כדי לוודא שאין סתימות במרזבים או סדקים בצנרת, כדי להבטיח תפקוד תקין של המערכת לכל אורך עונת הגשמים.

מערכת כיבוי אש -

מערכת חיונית זו, תלויה בחיבור תקין למקורות מים בלחץ גבוה. החוק מחייב לבצע בדיקת תקינות של מערכת הכיבוי בבניין מדי שנה, בין היתר כדי לוודא תקינות משאבות, צינורות וגלגלונים, מתזים ושאר חלקי המערכת הפועלים על בסיס חיבור למים.

מערכת השקיה -

כמעט לכל בניין יש גינה שמיועדת להוסיף לתחושת הטיפוח, האסתטיקה וההנאה של הדיירים. כדי לשמור על גינה מטופחת, חשוב לוודא שיש מערכת השקיה מותאמת לצרכי הגינה, עם צנרת תקינה, שעון השקיה מכוון בצורה נכונה וכן לתקן ולמנוע תקלות.

ביוב וקולחין -

לכל נכס בבניין יש מערכת ניקוז וקולחין משלו, אך המערכות של הנכסים השונים מתנקזות למקום אחד מרכזי, ממנו עוברים המים המזוהמים למערכת הביוב העירונית. יש לשמור על מערכת זו מפני סתימה וכן לבצע בה באופן תקופתי פעולות  הדברה כדי למנוע התרבות של מזיקים כמו חולדות, יתושים ועוד.

מערכת סולארית -

כיום במרבית הבניינים יש מערכת סולארית מרכזית לחימום מים. מים אלה זורמים לדירות בעיקר לצורך רחצה. אך זוהי מערכת מורכבת שיש לתחזק אותה באופן תקופתי ולשמור על התקינות שלה כדי להבטיח חיסכון משמעותי בחשמל, על ידי פעולה תקינה של חימום המים בימי שמש.

אספקת מים לדירות ולבניין -

הבניין מקבל מים מצינורות אספקה באחריות הרשות המקומית. אספקה זו יכולה להיפגע כאשר מתבצעות עבודות תשתית או כאשר יש תקלה במערכת העירונית. במקרה כזה חשוב לשמור על תקשורת תקינה עם הרשות המקומית, כדי להביא לידי פתרון מהיר ויעיל של הבעיה.

מערכות נפרדות -

אחד הכללים החשובים ביותר בשמירה על מערכת מים תקינה בבניין, היא לוודא הפרדה מוחלטת בין המערכות השונות - בין המים החמים לקרים, בין מערכת הניקוז והביוב לבין מערכת מי השתיה וכן הלאה. תחזוקה ובקרה שוטפת מאפשרת לשמור על תקינות החלקים השונים במערכת, למנוע תקלות ולטפל במהירות כאשר מתרחשת תקלה.

מילה לסיכום,

חברת בניינים אחזקות מספקת שירות מקיף ומלא של טיפולים בכל צרכי הבניין, בעלי הנכסים והדיירים, כדי לשמר ולשפר את איכות החיים ולוודא שביעות רצון מלאה של הלקוחות.

צרו קשר לקבלת הצעה מותאמת ומידע נוסף!

תרגישו את ההבדל כבר בשיחה הראשונה.
המומחיות שלנו השקט שלכם.

לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ